fbpx
Slika 1. Vitamin D

Vitamin D naše tijelo najviše sintetizira od ožujka do listopada (zbog izloženosti suncu). Činjenica je da imamo manjak vitamina D u tijelu.

Kako vitamin D utječe na naš imunološki sustav?

Kada nas grlo boli i počne sezona gripa i viroza uvijek pomislimo da nam treba vitamin C. Za vitamin C dobro znamo da ima bitnu ulogu kod djelovanja imunološkog sustava. Kako je s vitaminom D? Taj manje poznat vitamin ima jako bitnu ulogu kod djelovanja imunološkog sustava i svejedno na njega često zaboravimo. Kako djeluje i zašto bi ga trebali dodatno unositi u tijelo?

Što je vitamin D?

Vitamin D je jedan od vitamina koji je topljiv u masti. U našem tijelu djeluje kao hormon, ima tu čudesnu moć da ga naš organizam sam sintetizira. Istraživanja pokazuju da imamo manjak vitamina D u organizmu. 

I kako djeluje?

O vitaminu D ste vjerojatno čuli  već puno, najčešće se spominje u vezi jakih i zdravih kosti. Istina je, taj vitamin u našem tijelu doprinosi održa­vanju normalnih kostiju i zubi ali to nikako nije jedina zadaća u tijelu. Vitamin D doprinosi normalnoj apsorpciji kalcija i fosfora, održa­vanju normalne funkcije mišića i igra bitnu ulogu u procesu dijeljenja stanica. 

I još najbitnije u ovo vrijeme:  D vitamin utječe na naš imunološki sustav. Za jačanje imunološkog sustava moramo osigurati dovoljan unos vitamina D.

Simptomi nedostatka vitamina D u organizmu se manifestiraju na slijedeće načine:

  • česte bolesti i infekcije,
  • umor,
  • bolna leđa i kosti,
  • osjećaj depresije,
  • sporo zarastanje rana,
  • gubitak kose,
  • bol u mišićima.

Dugoročni nedostatak vitamina D rezultira:

  • pretilošću,
  • dijabetesom,
  • hipertenzijom – povišenim pritiskom,
  • depresijom,
  • kroničnim umorom,
  • osteoporozom,  
  • neurodegenerativnim bolestima (Alzheimer-ova bolest).

Kako možemo svom tijelu osigurati više vitamina D?

Već smo rekli da se vitamin D sintetizira sam. Za to su potrebni određeni uvjeti. Te uvjete je često dosta teško ispuniti. Vitamin D nastaje pod utjecajem sunčeve svjetlosti koji isto tako ima i određen rizik. Činjenica je da naše tijelo najviše vitamina D sintetizira od ožujaka do listopada (tada smo najviše izloženi suncu). U tom razdoblju je sunce najjače oko podne a tada se savjetuje da se ne izlažemo suncu. Koža za sintezu vitamina D ne smije biti namazana zaštitnom kremom jer ona blokira zrake sunca. To znači da je takvo izlaganje suncu štetno za našu kožu.

Vitamin D možemo unijeti i sa hranom!

Slika 2. Unos vitamina D hranom

Svakako je dobra ideja da ga probamo unijeti s hranom što više. Namirnice koje sadrže vitamin D ne osiguravaju dovoljnu količinu za sve potrebe našeg organizma. 

Vitamin D možemo naći u jetri, ribljem ulju, žumanjku i ribama. Nalaze se i u mlijeku i mliječnim proizvodima.

Dodaci prehrani s vitaminom D

Zaključili smo da se pravilnim izborom hrane i izalaganjem suncu može utjecati na količinu vitamina D u našem tijelu.

Ali nažalost često to nije dovoljno. Sve više ljudi se odlučuje za druga rješenja kao što su dodaci prehrani koji utječu na imunološki sustav. Naravno i s tim treba biti oprezan. Bitno je da proizvod sadrži provjerene sastojke i primjerenu količinu vitamina D koja je optimalna za jačanje imunološkog sustava. Manjak vitamina D šteti imunološkom sustavu ali postoji i određeni rizik koji donosi previsok unos vitamina D.

Naša ShotCa je dodatak prehrani za očuvanje zdravih kostiju. Sadrži 200% vitamina D i s tim učinkovito doprinosi normalnom djelovanju imunološkog sustava.

Popust na količinu prilikom kupnje 5 ili više Kolagen Shot-a!-5% ili -10%