Protiv starenja se zadnjih par godina uspješno borim odnosno održavam stanje na onoj točki gdje sam počela primjećivati prve mini borice. Oko tridesete se tijelo stvarno počne mijenjati. Moje se je zbog trudnoće i poroda te dojenja promijenilo već prije, zadnjih par godina primjećujem promijene na licu s kojma se možda ni ne bavim previše. Mislim da je moguće s hranom, dodatcima prehrani, pravilnom njegom i nekom antistresnom tehnikom za naše lice i tijelo napraviti puno.

Protiv starenja s hranom

protiv starenjaStarenje naravno ne možemo izbjeći, bar ne po godinama. Vjerojatno se slažete da nije potrebno da nam se na licu osjeti svaka godina. Svakako niti jedan kozmetički pripravak, niti jedna hrana i dodatak prehrani ne obećava vječnu mladost i potpuno brisanje bora. Svejedno znakove starenja možemo usporiti.

Ovaj put s vama dijelim kako znakove starenja na koži ublažimo s hanom. Više puta zalutam na neku stranicu sa znanstvenim člancima i do kasno u noć čitam razna istraživanja. Prije par dana me je oduševio članak koji kaže: Za napetu kožu, obnavljanje stanica i mladoliki izgled možemo puno napraviti s hranom bogatom antioksidanata odnosno prirodnim spojevima za obranu stanica. Vjerujem da ste za antioksidante čuli već puno puta ali da li im stvarno damo toliko pozornosti koliko zasluže?

  • Slobodni radikali napadaju stanice u našem tijelu i ubrzavaju proces starenja. Antioksidanti su tvari koje slobodne radikale uništavaju. Slobodni radikali nastaju zbog ispostavljenosti štetnim utjecajem iz okoliša (toksini u zraku, dim cigareta, UV-zračenje), prouzročuje ih i stres.

S istraživanjem koje namirnice sadrže najviše antioksidanata je nastala cijela ljestvica ORAC koja djeluje po sistemu bodova – više antioksidanata, više bodova. Svaki dan bi trebali unijeti u tijelo od 3000 do 5000 bodova ORAC.

Ljestvica 15 namirnica protiv starenja za svaki dan

Vjerujem da sastojci odnosno hrana koja ima najviše točaka većina ljudi nema u svojoj kuhinji i zato sam među namirnice s visokim sadržajem antioksidanata izabrala one koja su većini na dosegu i lagano ih uključimo u svakodnevnu prehranu. Svaki dan si priuštite bar 3 s popisa. Nije tako teško.

1.    Šipak (96150 bodova)

2.    Kakao u prahu, bez šećera (55653 bodova) – Čokoladaaaa za ljepotu! Što je bolje od toga?

3.    Nar – žuti dio  (55520 bodova) –Da li ste znali da se jedu ne samo zrna nara nego i mekani, bijelo-žuti dijelovi unutrašnjosti? Baš taj dio ima puno antioksidanata.

4.    Mljeveni đumbir (39041 bodova)

5.    Svježa kadulja (32004 bodova) – Kako se to konzumira?

6.    Orah (17940 bodova)

7.    Sok crne kupine (10460 bodova)

8.    Zlatne grožđice (10450 bodova)

9.    Chia sjemenke (9800 bodova)

10. Lješnjaci (9645 bodova)

11. Borovnice (9621 bodova)

12. Sušene kruške (9496 bodova)

13. Brusnice (9090 bodova)

14. Suhe šljive (8059 bodova)

15. Pistacije (7675 bodova).